מוצרים משני חיים לנכים ובעלי מוגבלות

אנשים הסובלים מנכות או מוגבלות כלשהי זקוקים לאבזור ומכשור שיסייע להם להשלים מטרות יומיומיות אישיות ולהתגבר על קשיים המלווים אותם לאורך חייהם. מהם המוצרים שמשנים את חייהם של אנשים רבים ובני משפחתם? הנה מספר דוגמאות:

מעלון למדרגות

איש מאיתנו איננו יודע מה יוליד יום ולמרבה הצער אנשים רבים מוצאים את עצמם במצב רפואי מורכב, תוך שהם מטופלים בבית שאיננו מותאם לצרכיהם הנוכחיים. מעבר לבעיית המפתחים הצרים בדירות ישנות שמקשה על מעבר כסאות הגלגלים, ישנה גם סוגיית המפלסים והמדרגות, לרבות הקושי לעלות אפילו את המדרגה שנמצאת במפתן הבית.

אחד הפתרונות האיכותיים ביותר להתמודדות עם הסוגיה הזו ללא שיפוץ מקיף בבית הוא קניית מעלון לנכים. המעלון הוא כיסא שנע למעלה ולמטה במקביל למדרגות ופועל בלחיצת כפתור. בשוק תמצאו מגוון עצום של מעלונים לרבות קבועים ומתקפלים, פועלים בשלט רחוק ובפיקוד שבת, במהירויות ועוצמות משתנות. התחזוקה והתפעול של המעלונים פשוטים למדי והם מציעים תנועה מושלמת ובטוחה עבור כל אדם שסובל מתנועה מוגבלת ונדרש לשימוש סדיר ושוטף במדרגות ביתו.

רולטורים

הרולטור מציע פתרון הליכה לאנשים הזקוקים לסיוע בקימה או ישיבה, למנוחה לאחר הליכה ואפילו לאכילה. מגוון הסיטואציות המאפיינות כל אחד מהצרכים הללו הוא עצום והודות לרולטור, הן יוכלו להתבצע כסדרן, ללא קושי או מאמץ מצד האדם עצמו.

אז מהו רולטור בעצם? מדובר במעין הליכון מתוחכם שמאפשר לאנשים להתמודד עם הגעה בטוחה מנקודה לנקודה, תוך שהוא מספק יכולת הישענות, ישיבה והתניידות יציבה בהליכה. זהו פתרון אידיאלי לכל אדם שיכולות התנועה שלו נפגעו אך חשוב לו להישאר פחות תלותי באחרים ולשפר את בטחונו האישי כתוצאה מעצמאותו. חשוב להדגיש שרולטורים בהשוואה להליכונים רגילים יתאימו בעיקר למי שהליכתו יחסית מהירה. מגוון הדגמים המוצעים כולל רולטורים עם תיק להנחת חפצים, בולמים, מעצורים, נשיאה במשקלים שונים ואפילו דגמים עם כסאות העברה, מה שמאפשר מעבר מעמידה לישיבה בקלות בכיסא הגלגלים או המיטה.

מנוף הרמה לנכים

אדם שסובל מקשיי התניידות וזקוק למעבר נוח מהמיטה לכיסא, להרמה מטעמים טיפולים ורפואיים מידי יום ולתמיכה בטוחה בעת קימה לעמידה וישיבה ומהם, יוכל לפתור חלק עצום מהקשיים והתסכול הכרוכים בפעולות אלו דרך מנוף הרמה לנכים. מנופים אלו כוללים ערסלי נשיאה חזקים שבהם ניתן להושיב את האדם ולנייד אותו בקלות ממקום למקום. המנופים מתאימים לנשיאה בטוחה של אנשים, לרבות הציוד האישי המשמש אותם ומגיעים במבחר עצום של סוגים לכל צורך – ממנופים קומפקטיים פשוטים לניוד וכלה במנופים מאסיביים שישארו קבועים לצד המיטה.

מנוף הרמה הוא אחד הפתרונות האידיאליים להבטחת התנועה והימנעות מנזקים שנגרמים כתוצאה ממצב סטטי ממושך כמו פצעי לחץ ונמקים. זהו מוצר משנה חיים שיספק תרומה רבה הן לסובל ממצב רפואי מגביל והן לגורמים הרפואיים ובני המשפחה המטפלים בו.