תיקון ציוד רפואי

תוכן עניינים

תיקון ציוד רפואי: הבטחת בטיחות המטופל וטיפול בריאותי חסכוני

ציוד רפואי הוא מרכיב חיוני במתן שירותי בריאות. קטגוריה זו כוללת בתוכה מגוון רחב של פריטים- מכלי אבחון פשוטים כמו סטטוסקופים ומוני לחץ דם ועד למכונות מורכבות כמו מנשמים ומכשירי דיאטרמיה. מכשירים אלה הם קריטיים באבחון וטיפול בחולים, ותפקודם התקין הינו חיוני לבטיחות המטופל ולאיכות הטיפול. עם זאת, כמו כל מכונה/מכשירים חשמליים אחרים, ציוד רפואי עלול להתקלקל או לרדת באיכותו מה שיוביל לעיכובים באבחון ובטיפול (ולכך כמובן יש השלכות בריאותיות מוגברות ואף לפגיעה בחולה). כאן נכנס לתמונה, שירות התיקון ציוד רפואי.

האתגרים בתיקון ציוד רפואי

למרות החשיבות הכה גבוהה לעניין תקינות הציוד ומכשור רפואי במוסדות רפואיים המקבלים פצייניטים לאבחון וטיפול, שירות התיקון ציוד רפואי עומד בפני מספר אתגרים במציאות חיינו הנוכחית:
 
  • מורכבות: מכשור וציוד רפואי מורכבים דורשים ידע ומיומנויות גבוהים למשימת התיקון. טכנאים ביו-רפואיים צריכים להיות מיומנים בציוד הספציפי שהם מתקנים ולהתעדכן במגמות ושינויים הטכנולוגיים האחרונים בתחום.
  • עלות: תיקון ציוד רפואי יכול להיות יקר, במיוחד עבור מכשירים מתקדמים כמו סורקי מכשירי CT. ספקי שירותי בריאות צריכים לאזן את עלות התיקון עם עלות ההחלפה ולבחור את האפשרות המשתלמת ביותר עבורם.
  • זמן השבתת הציוד: תיקון ציוד רפואי צפוי לגרום להשבתה, ולהוביל לעיכובים באבחון ובטיפול. ספקי שירותי בריאות צריכים להחזיק בציוד גיבוי או תוכניות מגירה כדי למזער את ההשפעה של השבתת הציוד על מטופליהם.

מקרה בוחן: תיקון ציוד רפואי בבית חולים בארה"ב

בית חולים בארצות הברית עמד בפני תקלות תכופות בסורק ה-MRI שלו, מה שהוביל לעיכובים באבחון ובטיפול ועלויות בריאותיות הולכות וגוברות. הטכנאים הביו-רפואיים של בית החולים לא הצליחו לתקן את הבעיה ובית החולים שקל להחליף את המכשיר, שעלותו היא למעלה ממיליון דולר.

בהחלטה של הרגע האחרון לפני החלפת המכשיר, בית החולים החליט לבצע מיקור חוץ של התיקון לספק שירות צד שלישי המתמחה בתיקון סורקי MRI. ספק שירותי התיקון אבחן את התקלה כמערכת קירור פגומה והחליף את החלקים התקולים בעלות של 50,000 דולר בלבד.

סורק ה-MRI המתוקן פועל כראוי כבר למעלה משנתיים, ובית החולים חסך מעל ל-950,000 דולר במהלך זה של מיקור החוץ של התיקון. 

שיטות עבודה מומלצות לתיקון ציוד רפואי

כדי להבטיח תקינות אופטימלית של הציוד הרפואי, ספקי שירותי הבריאות צריכים לפעול לפי השיטות המומלצות הבאות:

  • תחזוקה שוטפת: עשויה למנוע תקלות במכשירים ולהאריך את תוחלת החיים שלהם. ספקי שירותי בריאות צריכים לקבוע לוח זמנים לתחזוקה מונעת ולוודא שהמעקב אחריו מתבצע באופן עקבי.
  • טכנאים מוסמכים: טכנאים ביו-רפואיים צריכים להיות מוסמכים ומיומנים בציוד הספציפי שהם מתקנים. מוסדות הבריאות צריכים להבטיח שהטכנאים שלהם יקבלו הכשרה קבועה ויתעדכנו בפיתוחים הטכנולוגיים העדכניים ביותר.
  • חלקים איכותיים: שימוש בחלקים איכותיים הוא חיוני לתיקון יעיל של ציוד רפואי. ספקי שירותי הבריאות צריכים לוודא שהחלקים המשמשים לתיקון הם מקוריים ועומדים במפרטי היצרן.
  • תיעוד: חיוני לעמידה ברגולציה וקבלת אחריות רפואית מחברות הביטוח. מוסדות בריאות אמורים לשמור תיעוד מדויק של כל פעולות התיקונים והתחזוקה של הציוד רפואי שברשותם.
  • מיקור חוץ: מיקור חוץ של פעולת התיקון לציוד הרפואי שברשות ספקי שירותי הבריאות השונים, יכול להיות אופציה משתלמת, במיוחד עבור מכשירים מתקדמים. מוסדות הבריאות צריכים לבחור בספק שירותים בעל מוניטין עם רקורד מוכח של שירות איכותי בתחום.

שירות תיקון ציוד רפואי של מאיר רוז מדיקל כולל בין היתר:

  1. תיקון מכשירי אוטוקלאב, כולל שירות שנתי ותחזוקה שוטפת, התקנה וייעוץ.
  2. תיקון ושירות למיקרוסקופים – מעבדתיים, ניתוחים ובדיקות כלליות. כולל ניקיון עדשות, כיולים נדרשים ובדיקה תקופתית.
  3. תיקון אנדוסקופים – תיקון ובדיקת אנדוסקופים, מכירת חלקי חילוף למגוון רחב של מכשירי אנדוסקופיה
  4. החלפת נורות – ניתן לרכוש מגוון רחב של נורות למנורות ניתוחים,מקורות אור ומיקרוסקופים.

צוות השירות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ודרישה, אל תהססו, אנחנו לשירותכם.

לרשותכם גם עבור מכירת מכשור וציוד רפואי

מאיר רוז ציוד רפואי ושירות בע"מ,  היא אחת מהחברות הגדולות בארץ למכשור וציוד רפואי יד שנייה.

ניתן לרכוש אצלנו מכשור למגוון רחב של פעילות רפואית והיתרונות ברכישה אצלנו הן:

  • המכשור עובר בדיקות של טכנאים, ומגיע לשלב המכירה, במצב עבודה תקין ובליווי אחריות.
  • שיווק המכשור בארץ: ניתן לרכוש תחת קורת גג אחת מכשור רפואי יד שניה וכלל ציוד.
תיקון ציוד רפואי - מאיר רוז